Ik Leer Anders

ikleeranders-coachMethode voor beelddenkers

Een grote groep ondergewaardeerde leerlingen heeft juist een bijzondere gave: het zijn beelddenkers! Zij denken dus niet in woorden maar in beelden. Daarom wordt het lesmateriaal op school niet begrepen en onthouden. Reguliere bijles helpt niet of nauwelijks omdat er dan nog meer schoolwerk op “foute” wijze wordt aangeboden. De training “Ik Leer Anders” vertaalt de lesstof naar de manier van denken van jouw kind.

Sinds juni 2015 ben ik gecertificeerd coach “Ik Leer Anders”. Doordat ik de lesstof op de juiste manier aanbied, kan de leerling direct vertellen of deze leermethode werkt. Dus geen eindeloos traject zonder resultaat want wanneer ik overschakel naar het juiste informatiesysteem (visueel), wordt de lesstof direct begrepen en onthouden. Al tijdens de training kunnen bijvoorbeeld leerlingen met een taalprobleem woorden foutloos spellen. Van voor naar achter maar ook van achter naar voor. Simpelweg omdat ze het woord nu als woordbeeld hebben opgeslagen.

Blijf niet langer worstelen met schoolwerk. Ervaar zelf of deze leermethode ook voor jouw kind werkt. Leerproblemen aanpakken met de training “Ik Leer Anders” is leuk en versterkt het gevoel van zelfvertrouwen. De techniek leert je kind in vier sessies zelf toe te passen. Jonge kinderen leren de techniek samen met een van de ouders. De leeftijd om deze techniek aan te leren is van 5 tot 100 jaar!

Is jouw kind een beelddenker?

  1. Kan jouw zoon of dochter goed puzzelen?
  2. Houdt jouw kind veel van TV kijken en spelen met de computer?
  3. Speelt jouw kind graag met constructiespeelgoed (Lego e.d.)?
  4. Heeft jouw kind een levendige verbeelding en kan het daardoor opgaan in zijn/haar fantasiewereld?
  5. Wordt hij/zij gemakkelijk afgeleid?
  6. Moet je instructies vaak herhalen voordat taken worden uitgevoerd?
  7. Heeft je kind laat leren lopen?
  8. Wiebelt hij/zij veel?
  9. Eerst doen en dan pas denken?
  10. Is hij/zij overweldigend aanwezig op verjaardagen en in pretparken (na eerst de kat uit de boom te hebben gekeken)?
  11. Denkt jouw kind erg zwart-wit?
  12. Is jouw kind erg perfectionistisch en faalt het niet graag (gevoelig voor kritiek)?
  13. Wint jouw kind graag en is het een slechte verliezer?
  14. Herinnert hij/zij gebeurtenissen gedetailleerd (zelfs van jaren geleden)?
  15. Heeft jouw kind problemen met het vasthouden van een pen, slecht handschrift?
  16. Heeft jouw kind een allergie, last van astma of veel oorontstekingen (gehad)?
  17. Heeft jouw kind een goed gevoel voor humor (creatieve woordspelingen)?
  18. Moeten de etiketten uit kleding geknipt worden? Draagt hij/zij graag zachte stoffen en heeft hij/zij bijvoorbeeld een hekel aan harde knoopjes?

Als je 10 van de bovenstaande vragen met ‘ja’ hebt beantwoord, is jouw kind waarschijnlijk een beelddenker.

Wil je meer weten over de cursus “Ik Leer Anders”? Neem dan contact met mij op.